Интернет реклами

Преди два дни прочетох тази публикация в блога на Георги Чорбаджийски. Винаги съм се чудел дали големите сайтове мамят с рекламата, но не съм вярвал, че могат да го правят толкова нескопосано:

http://dn**.bg/
<iframe src="http://ad.in******/adframe.php?n=a86c2875&what=zone:360" framespacing="0" frameborder="no" scrolling="no" width="0" height="0">

Преди около година и половина, когато пуснах за пръв път Openads да обслужва рекламите на сайтовете на Рали Клуб – България ми мина през акъла дали пък не може да се манипулира статистиката. Ами разбира се, че може, обаче какъв е смисъла!? За да продаваш реклама тя трябва да има някакъв ефект, за да продължиш да го правиш трябва да имаш довието на рекламодателя. При нас всеки рекламодател е имал точен поглед върху статистиката и преди започване на кампанията обикновено получава информация какво може да очаква като импресии и CTR съотношение.

В тоя ред на мисли преди около половин година говорих с представител на една от най-големите рекламни агенции у нас относно реклама в нашите сайтове и там бяха силно учудени от ниската цена на CPM (цена на 1000 импресии). Служителката ми заяви директно: “Ама вие луди ли сте да продавате реклама толкова евтино!” (цена с пъти по-ниска от dir.bg). Аз и отговорих, че “Нас цената в момента ни устройва, ние използваме приходите от реклама само за да подържаме дейността си, високата печалба не е основната ни цел.” При което жената направо изтръпна, просто е свикнала да работи на този толкова материален пазар и ние бяхме някакви много странни хора в нейните представи. Мисля, обаче че остана с голямо уважение към нас след този отговор. Преди година пък отказахме една кампания защото “влиза в противоречие с идеите на автомобилния спорт” и хората отсреща бяха потресени до такава степен, че просто не се обадиха никога повече. Много им е гадно на големите, които се издържат само от реклама и основната им и цел е все повече и повече приходи от реклама. Рекламират глупост след глупост – само погледайте телевизия.

Пък и много често в съвременния маркетинг рекламата насочена към тесен кръг точно таргетирани потребители е доста по-ефективна от реклама насочена към нетаргетирана аудитория. Явно Сет Годин е съвсем прав – инвестицията в регулярна реклама е безсмислена, било то и онлайн такава… Особено ако продукта ти не е кремвирши или шпек салам. :)

Публикувано в Hi Tech, Разни с етикети , . Постоянна връзка.

Един коментар по Интернет реклами

  1. txl каза:

    Вчера гледах “Баш майсторът на море”:
    http://www.bgmovies.info/movie_bg.php?id=137
    Та не мога да се начудя, преувеличени ли са нещата във филма или не…

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>