Google Analytics

Ползвам Google Analytics от доста време, може би година и половина. Покрай онлайн магазина напоследък разглеждам статистиката всеки ден. Поиграх си и с goal конверсиите, които показват колко примерно покупки имаш т.е. колко гола :) Много мощен инструмент е Analytics точно за такива е-комерс сайтове. Има си и funel процес настройка – вкарвам си всяка страница от checkout стъпките и ми показва къде се дънят нещата, къде хората се отказват от покупка. След като можеш да следиш и “головете”, може да виждаш и от кой трафик източник ти идват най-много покупки или друг зададен “гол”, което е много полезно при оптимизиране на рекламата. Analytics има и E-Commerce опции. С малко работа по кода на сайта може да се направи така, че да получава данните за точната сума на покупка. Това дава още по-детайлен преглед на ефективността на работа на сайта и къде може да се оптимизира.

И като се замисля как хваля напоследък Google с техните инструменти – Analytics, Docs, Google Reader стигам до извода колко е прав Сет Годин, казвайки че “Ideas that spread, win!” :)

Публикувано в Hi Tech, Разни. Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>