Рали Вида 2007

Пак пиша за рали. Малко със закъснение, но нещо не се концентрирах по-рано. Тази седмица беше новото Рали Вида. Всъщност ново не е правилна дума, тъй като ралито се е провеждало преди години, като последното му издание е било през 1989 година.

Състезанието имаше много компактен маршрут – скоростните етапи са с дължина 91 км, а трасетата с обща дължина около 35 км. Основната отсечка беше Гара Орешец  – с. Гранитово и Гара Орешец – с. Извоз до Белоградчик. По-скоро ралито трябва да се нарече рали-спринт, както го класифицират италианците и чехите. Силно впечатление ми направиха трасетата – страшно бързи, технични и темпови отсечки, с много превали и бързи завои (спускането от Белоградчик към с. Извоз, спускането от Белоградчик към с. Гранитово, етапа Върбово).

Организаторите се бяха постарали ралито да бъде направено перфектно. За пръв път наблюдавахме истински суперспециален етап в България. 5 километровия етап Видин 1 и 2 откриваше и закриваше състезанието, както се прави в световните ралита. Етапът беше направен много добре – паралелно трасе, със скок на мост, преки предавания по телевизията. Скока беше страшно атрактивен – ъгъла на моста беше добре подбран – без излишно скачане на колата, което да води до връщане на газта от екипажите. Съдиите по трасето бяха със специални жилетки с надписи на Рали Вида, фотографите имаха жилетки – нещо, което дори на Рали България липсва. Наблюдавахме и минаване на специален етап през град Белоградчик – много атрактивно! Похвала за организаторите и за арката на ралито, която беше направена като на световно рали. Винаги е хубаво да наблюдаваш такова старание към организацията. Да се надяваме, че Рали Вида ще се развие още през следващите години – с по дълъг маршрут и защо не европейски коефициент!

Понеже маршрута на ралито е много компактен това позволява отлична възможност за гледане от нас – феновете. На практика в събота можеха да се гледат 5 етапа плюс суперспециалния, т.е. пропуска се само един етап. Обичам такива ралита! :)

Единствения слаб момент в това състезание беше броя на участниците – 22 екипажа. Помня, че и на първото издание на Рали Твърдица имаше много малко коли, но въпреки това бяха повече, а тогава Твърдица дори още не беше кръг от шампионата. Сега Рали Вида е републиканско рали, но въпреки това участниците бяха малко. Може би това е заради отдалечеността на Видин, но и като цяло тази година се наблюдава една неприятна тенденция към намаляване на екипажите – очевидно заради липса на средства. Спорта става все по-скъп и по-скъп. :(

Състезанието беше спечелено отново от Митко Илиев. Жалко е че отсъстваха Крум Дончев и Ради Козлеков. Може би щеше да стане интересна борба между Митко и Ясен Попов, ако Ясен не беше изхвърчал от вътя на Върбово 1. Той продължи, но в крайна сметка беше с отчайващо изоставане и завърши последен. Страхотно каране показаха Пламен Стайков и Слав Ландов с ФИАТ Пунто Кит Кар, които за пръв път управляваха този автомобил. Пламен завърши втори и успя да остави Румен Дунев след него.

На това състезание имах и допир с един от страничните ефекти на рали спорта. Търновския екипаж Петко Петков и Вальо Бонев катастрофираха тежко в предпоследния етап на ралито, като бракуваха колата – Пежо 206 RC, но за щастие се разминаха само с две счупени ребра на Петко и подуто коляно на Вальо, е разбира се и потрошената кола. Случват се такива неща!…

На ралито за пръв път се облякохме в новите фланелки на Рали клуба. Вече има фланелки и всеки може да ги поръча оттук. Иначе рали фотографа Курти Куртев ни е хванал в страшен кадър, като манекени на фланелките:

Повече снимки от галерията на форума на рали клуба.

Колата на Петко Петков и Вальо Бонев след катастрофата:

Публикувано в Пътувания, Ралита. Постоянна връзка.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>